Muzyka, a programowanie

Witam, chciałbym przedstawić swój pogląd na temat słuchania muzyki podczas programowania i właśnie o tym będzie dzisiejszy wpis.

Rodzaj muzyki

Słyszałem kiedyś teorię, że przy muzyce klasycznej lepiej się uczy i pracuje. Pomimo, że lubię taką muzykę nie ma dla mnie różnicy jakiej muzyki słucham. Wydaje mi się, że to nie do końca prawda (albo ja jestem specyficzny).

Ale czy muzyka cokolwiek daje?

Według mnie tak. Zauważyłem, że słuchanie muzyki powala w zapadnięcie w "ciąg programowania". Chodzi tutaj o to, że piszemy wszystko szybciej, sprawniej i nie przeszkadza nam nic z otoczenia. Wtedy produktywność wytwarzania kodu bardzo się przyśpiesza.

Ale jak zawsze jest jakieś "ale"

Problem z tym przyśpieszeniem produktywności jest taki, że popełniamy wtedy więcej błędów. Nie skupiamy się czy to, co piszemy, ma jakiś sens. Czasami bezmyślnie przepisujemy zdania z dokumentacji na kod, które tak na prawdę też mogą posiadać pomyłkę.

Podsumowując

Zostawiam Wam ocenienie czy warto słuchać muzyki w trakcie programowania. Jednocześnie zapraszam do opisania swoich spostrzeżeń co do programowania przy muzyce. Chętnie się dowiem, jak to wygląda dla szerszego grona programistów.

Comments

Popular posts from this blog

Why TDD is bad practice?

How correctly imitate dependencies?

Software development using Angular 5 with Spring Boot