Ruby on Rails - wersje

Witam, dawno mnie tutaj nie było. Powodem tego jest nasz piękny Ruby on Rails. Wymyśliłem sobie projekt i nie miałem czasu na nic innego niż on. Właśnie go doprowadziłem do stanu dla mnie zadowalającego i powracam szczęśliwy do opisania kilka ciekawostek i wniosków, które uzyskałem dzięki niemu.

Zacznę o wersjach tego frameworku. Chciałbym ten temat zarzucić jako pierwszy, dlatego, że chyba on najwięcej sprawił mi problemów na początku nauki, a więc życzę miłego czytania.

Co dokładnie sprawiło mi problem?

Wersje RoR'a różnią się bardzo dużo. Wykonując zadania z wersji 3 na wersji 5, musiałem często walczyć z wiatrakami, aby cokolwiek zaczęło działać. Na szczęście bardzo przydatny okazał się internet i stackoverflow. Wystarczyło przekopiować komunikat błędu lub opisać problem, a odpowiedz znalazła się sama. Owszem tutaj trzeba wiedzieć co robimy, aby można było to opisać.

Problem z skryptami

Rails on Ruby posiada obszerną ilość skryptów generujących obiekty, zarządzania bazą danych itp. (po co pisać to ręcznie jak można wygenerować automatycznie). Problem jest tylko taki, że od wersji 3 do 5 zmieniła się składnia odwoływania do nich (teraz jest używana jako komenda zaraz po zainstalowaniu frameworka, wcześniej skrypty były uruchamiane z folderu bin).

Problem z innymi frameworkami

Szukając frameworku do autoryzacji spotkałem się z problemem wersji RoR'a także. Okazuje się, że nasz framework nie jest do końca kompatybilny z poprzednimi wersjami. I tutaj jest nasz problem, dużo frameworków dodatkowych (np. do autoryzacji) na daną wersję RoR'a wychodzi z opóźnieniem. Musimy tutaj cierpliwie czekać albo cofnąć się do poprzednich wersji Railsa.

Inne nazwy funkcji

Tutaj nie potrafię podać konkretnych przykładów, ale zdarzyło się także, że funkcja, która została podana w wersji 3 lub 4, nagle w wersji 5 już nie działała. Najczęściej zmieniona została jej nazwa, ale też sprawiło mnie to w zakłopotanie.

Podsumowując

Zaczynając przygodę z RoR'em, najlepiej poszukać tutoriala do wersji, którą się posiada (chce się nauczyć). Nie będziemy mieli problemów z szukaniem odpowiedzi na rzeczy, które nie do końca rozumiemy.

Comments

Popular posts from this blog

Why TDD is bad practice?

How correctly imitate dependencies?

Software development using Angular 5 with Spring Boot